Často kladené otázky
Co si představit pod pojmem klíčové kompetence?Slovo kompetence zde chápeme ve smyslu znalostí, dovedností, schopností a postojů. Pojem klíčové kompetence tedy vymezuje soubor základních „dovedností“ potřebných pro život.
Jaké klíčové kompetence máte na mysli?K učení, k řešení problémů, komunikační, občanská, sociální, pracovní.
Co je neformální vzdělávání?Je dobrovolné a přístupné každému. Jedná se o organizovaný proces se vzdělávacími cíli, který je zaměřen na ty, kdo se učí, a počítá s aktivní účastí vzdělávaných osob. Je zaměřeno na osvojování dovedností pro život a přípravu k aktivnímu občanství a zahrnuje jak individuální, tak skupinové učení s akcentem na výchovu v kolektivu. Je celistvé a je zaměřeno na průběh procesu učení a na zkušenosti a činnosti vycházející z potřeb účastníků.
Jakých dětí se projekt týká?Projekt se týká dětí se zvláštními vzdělávacími potřebami.
Co jsou to specifické vzdělávací potřeby?Zvláštní vzdělávací potřeby vycházejí například z: různých poruch učení, zdravotních handicapů, ale také ze sociálních problémů (například děti z rozvedených rodin, děti z dětských domovů). V neposlední řadě se týkají také talentovaných dětí, protože i ty potřebují specifický přístup ve vzdělávání.
Týká se projekt i etnických skupin?
Ano, týká.
Co se stane s projektem po třech letech, kdy „skončí“?Po třech letech skončí financování. Jeho výstupy však budou užívány nadále. Jedná se například o metodiku vedení vzdělávacího kurzu, samozřejmě kurz samotný, a především zpracované výchovné programy.
Kde se bude projekt realizovat?Projekt bude realizován v
devíti krajích v republice. Kolik bude projekt stát?Rozpočet projektu je plánován na 14 milionů korun, hrazených z prostředků ESF.
Z čeho budete tvořit pracovní materiály?Podkladem budou především informace zjištěné v dotazníkovém šetření.
Kdy a kde se konalo dotazníkové šetření spojené s tímto projektem?Dotazníkové šetření se proběhlo od května do září 2010 na padesáti místech České republiky.
Pro koho budou dotazníky určeny?Pro tři cílové skupiny, vedoucí, děti a učitele.
Měli jste na sběr dat najatou nějakou firmu?Ne. Dotazníky i jejich sběr jsem zvládli sami.
Jakým způsobem probíhala spolupráce s členy odborných týmů?Spolupráci koordinovali vedoucí svých týmů prostřednictvím několika individuálních organizačních schůzek jednotlivých týmů. Dále byla zajištěna setkání všech týmů dohromady a realizačního týmu.
Jak budete vědět, že jsou vaše programy funkční? Proběhne nějaká kontrola?Ano. Kontrola funkčnosti proběhla v zapojených pionýrských oddílech a skupinách, jež programy činnosti během jednoho školního roku testovaly a na základě jejich připomínek a komentářů byly materiály upraveny do konečné verze.
Jsou vaše materiály veřejně přístupné?Ano, na
www.kliceni.cz a
www.pionyr.cz